Učinkovito vzdrževanje avtomobila

Učinkovito vzdrževanje avtomobila

Za dobro kondicijo avtomobila, našo varnost pa tudi za držanje vrednosti jeklenega konjička je pravilno ter redno servisiranje zagotovo ključnega pomena. V prvi vrsti pa je treba izbrati tistega serviserja, ki mu lahko zaupamo. Enako pomembno je, da smo tudi sami zadostno seznanjeni z osnovnimi informacijami o vzdrževanju.
Če želite, da bo vaše vozilo z leti aktivne uporabe dovolj dobro ohranjeno, vsekakor ni ključno samo njegovo redno vzdrževanje, temveč tudi ustrezen način vožnje. S tem namreč poskrbite, da je motor avtomobila vedno v dobri kondiciji, obenem se pozna tudi pri porabi goriva.

Kakšen je ekonomični način vožnje

Ključnega pomena je, da se hladen motor avta ne priganja v visoke obrate. S tem bi bil namreč motor bolj obremenjen, porabil bi bistveno več goriva. Dokler se takšen del vozila popolnoma ne segreje do delovne temperature, se ga mora držati v srednjem območju vrtljajev.

motor avtomobila
Dobro vzdrževan motor avtomobila bo lahko napravil celo nekaj sto tisoč kilometrov več, kot nevzdrževan.

Dejstvo je, da so kratke vožnje precej bolj potratne v primerjavi z dolgimi. Avto namreč pri kratki vožnji porabi dvakrat ali celo trikrat več goriva. Da avto motor povsem brezhibno deluje, mora po hladnem zagonu vbrizgalni sistem v valje dovesti večjo mešanico goriva. Po hladnem zagonu vozila se je torej najbolje izogniti le nekaj kilometrov vožnje.

Bistvenega pomena je tudi to, da pravočasno prestavljamo v višjo prestavo. Ko odpeljete z mesta, takoj prestavite v drugo prestavo. Če se vozimo v višjih prestavah, ima motor avtomobila nižje vrtljaje. Poraba goriva je manjša, ker je mešanica zraka ter goriva manjkrat vbrizgana v zgorevalne prostore.

Zavorni sistem je poleg pnevmatik in amortizerjev najpomembnejši element vozila

Kar se tiče same varnosti vožnje, je zavorni sistem eden od najpomembnejših delov vsakega vozila. Posledično ga je treba vseskozi redno vzdrževati, in sicer z menjavo obrabljenih zavornih ploščic ter zavorne tekočine. Ne smemo pozabiti niti na preverjanje stanja diskov, čeljusti ter bobnov. Še posebej od načina vožnje in od števila prevoženih kilometrov je odvisna hitrost obrane omenjenih zavornih delov.
Tipični znaki za obrabljenost zavor so nestabilnost avtomobila z vibriranjem volana in zanašanjem, grobo ter hrupno zaviranje s cvilečim zvokom, daljša zavorna pot, dolg odzivni čas zavor, občutek vibriranja v pedalu, ne nazadnje še sprememba barve in razpokana površina diskov.

Na kaj je vezana menjava avtomobilskega motornega olja

Znano je, da se staro obrabljeno avtomobilsko motorno olje sčasoma zasiči z nečistočami. S tem pa ne zagotovi svoje primarne naloge z boljšim mazanjem ter hlajenjem motorja, zmanjševanjem trenja in obrabe gibljivih delov motorja. Menjava olja v vozilu ni vezana samo na število prevoženih kilometrov. Vezana je tudi na način vožnje. Na morebitno minimalno količino olja v motorju nas opozori utripajoča lučka na armaturni plošči. Kljub temu je dobro, da skozi leto vsaj nekajkrat preverimo nivo motornega olja. Še zlasti je to pomembno pred vsakim daljšim potovanjem ali pa po vsakih dva tisoč prevoženih kilometrih.

motorno olje
Kdaj ste nazadnje menjali motorno olje?

Glede na servisni interval, ki je zapisan v servisni knjižici, se mora zamenjati tudi filter za gorivo. To je namreč ravno tako pomembno za nemoteno delovanje motorja vozila. Če se filter zamaši, gorivo ne bo več moglo dotekati v zadostni količini. To pa povzroča precej slabše mazanje in posledično lahko tudi okvaro črpalke goriva.

Učinkovito vzdrževanje karoserije

Avtomobili zadnjih generacij so precej bolj odporni na rjo kot avtomobili izpred več desetletij, saj imajo kakovostnejšo pločevino ter precej boljšo karoserijsko zaščito. Kljub temu pa tudi najmodernejša vozila niso povsem imuna na velike temperaturne razlike, dež, vlago, zmrzal, sneg. Trajne poškodbe še tako kvalitetno zaščiteni karoseriji lahko povzročata na poledeneli cesti posuta pesek ter sol. Pesek povzroča poškodbe na pločevini, sol pa kemično reagira oziroma poškodovana mesta zaradi nje oksidirajo. Zaradi omenjenega je v zimskem času treba še toliko bolje skrbeti za higieno vozila. V tem času je avtomobil najbolje oprati na vsakih 10 dni. Oprati je treba ne samo vidno pločevino, temveč tudi spodnji del avta oziroma podvozje.

Sicer pa se drobne poškodbe preprosto in hitro popravijo kar s korekturnim lakom. Zatem pa mora biti karoserija spolirana s polirnim voskom. Na sploh pa skorajda na vsakem avtomobilu tekom njegove življenjske dobe slej ko prej pride do nezgode s trkom ali vsaj do nastanka manjših prask. Pri manjši poškodbi avtopločevine se pogosto pojavi vprašanje, ali poškodovani del karoserije zamenjati z novim ali ga raje sanirati s kleparskim ter ličarskim popravilom. Odločitev je poleg velikosti seveda odvisna tudi od tega, ali imamo avto s strani zavarovalnice kasko zavarovan oziroma na kakršen koli drug način v primeru poškodbe karoserije.